Playing as a meaningful process in the game bloodborne

Authors

  • Durval Ramos Junior Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Abstract

Playing a videogame is not just push buttons in a joystick in front of a screen, but a meaningful process in which being part of the game gives meaning to that interaction. By an autoethnographic exploration at the fiction world of the game, and the notions of meaningful interaction experience and Black Box, this paper analyzes how is the signification by interaction in the game Bloodborne, understanding its formal structures on the narrative level, how those elements relate to each other to create meaning and how that intertwined relation only exists by the semiosis between man and machine.

Author Biography

Durval Ramos Junior, Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Mestre em Comunicação na linha de pesquisa Comunicação e Formações Socioculturais pela Universidade Federal do Paraná (PPGCOM/UFPR). Graduado em Comunicação Social, com habilitação em Jornalismo pela PUCPR (2011) e com especialização pela Universidade Positivo em Produção Avalização de Conteúdo para Mídias Digitais (2013) e Comunicação, Cultura e Interfaces (2016). Desenvolve pesquisa nas áreas de Imagem, com ênfase nas temáticas Games, Narrativa e Estrutura Mítica. (Texto informado pelo autor)

Published

2022-02-16

How to Cite

Ramos Junior, D. (2022). Playing as a meaningful process in the game bloodborne. Passagens: Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Comunicação Da Universidade Federal Do Ceará, 12(2), 97–122. Retrieved from http://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/70872

Issue

Section

Dossiê Semiótica e Culturas da Comunicação