Continuum education in nursing: knowledge, activities and barrier found in a school maternity

Autores

  • Rejane Marie Barbosa Davim
  • Gilson de Vasconcelos Torres
  • Sérgio Ribeiro dos Santos

Palavras-chave:

nursing education continuing.

Resumo

This study intends to identify the knowledge and activities from a group of 16 nurses who participated in the Continuing Training Program in the School Maternity Hospital. The main findings showed that the Training Program used importance strategies such as open-discussion and lectures. Also, there were barriers for the continuity of this Program for instance, limited human and material resources, and low acknowledge of the nurse’s career.

 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Publicado

2000-02-07

Como Citar

Davim, R. M. B., Torres, G. de V., & Santos, S. R. dos. (2000). Continuum education in nursing: knowledge, activities and barrier found in a school maternity. Rev Rene, 1(1). Recuperado de https://periodicos.ufc.br/rene/article/view/5906

Edição

Seção

Artigos de Pesquisa

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)

1 2 3 > >> 

Artigos Semelhantes

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.