AN EVALUATION OF PUBLIC AQUARIUMS IN SÃO PAULO (BRAZIL) IN LIGHT OF THE “GLOBAL AQUARIUM STRATEGY FOR CONSERVATION AND SUSTAINABILITY
DOI:
https://doi.org/10.32360/acmar.v48i1.5856Palabras clave:
aquarium, conservation, sustainability, environmental education, biodiversity, WAZAResumen
The purpose of this study was to determine to what extent a sample of seven Brazilian public aquariums adhered to the guidelines of the World Association of Zoos and Aquariums – WAZA, in theirin situ and ex situ efforts at environmental education, research and biodiversity conservation. Information was collected with a questionnaire containing 34 items covering the 9 pillars of the WAZA. Although all aquariums provided some form of environmental conservation, many were unfamiliar with important WAZA, EAZA and IUCN documents. Brazilian public aquariums are advised to join the WAZA community, assume greater responsibilities for conserving local ecosystems, create action plans and in-house animal ethics and welfare codes, intensify breeding programs, raise funds for biodiversity conservation and develop research policies. The study suggests how researchers, activists and aquarium managers can contribute to making the planet an ecologically healthier and safer place for present and future generations, and provides subsidies for furtherprojects reflecting the role of public aquariums in the context of the current environmental crisis of the Anthropocene.Descargas
Publicado
2015-07-01
Número
Sección
Artigos originais
Licencia
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).