A comunicação científica das práticas interdisciplinares em processos de aprendizagem

uma análise entre 2010-2020

Authors

  • Davilene Souza Santos Universidade Federal da Bahia
  • Adriana Serafim de Souza
  • Flávia Goulart Mota Garcia Rosa Universidade Federal da Bahia/UFBA

DOI:

https://doi.org/10.36517/2525-3468.ip.v5i2.2020.44072.56-70

Keywords:

Comunicação científica, Interdisciplinaridade, Revisão de Literatura, Aprendizagem

Abstract

This paper aims to conduct a review in the Brazilian scientific literature on the theme interdisciplinarity and learning processes in a peer-reviewed journal article, indexed in the Journal Portal of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (Capes), between 2010 and 2020. The research is of an applied nature, with a qualitative and quantitative approach, adopting content analysis as the techniques. 312 articles were retrieved through the descriptors used, interdisciplinarity and the learning process, after content analysis, this number was reduced to 22 articles, to which further verifications were possible. The categories used for the analyses were: title; summary; Year of publication; authorship; keywords; level; teaching; Journals and Methodological Approach. The survey allowed us to identify that there are some gaps to be researched regarding the studies of this theme at both levels of education, the approaches most used by researchers in their data collection, as well as scientific journals that publish articles on this topic, supporting future investigations.

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Author Biographies

Davilene Souza Santos, Universidade Federal da Bahia

Mestra em Estudos Interdisciplinares sobre a Universidade pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Graduação em Biblioteconomia e Documentação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA).

Adriana Serafim de Souza

Graduação em Adminstração pela Faculdade Batista Brasileira. Especialização em Psicopedagogia.

Flávia Goulart Mota Garcia Rosa, Universidade Federal da Bahia/UFBA

Doutorado em Programa de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade pela Universidade Federal da Bahia, Brasil(2011); Diretora de Comunicação da Associação Brasileira de Editoras Universitárias , Brasil; Professora Titular da Universidade Federal da Bahia, 

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Published

2020-12-29

How to Cite

SANTOS, Davilene Souza; SOUZA, Adriana Serafim de; ROSA, Flávia Goulart Mota Garcia. A comunicação científica das práticas interdisciplinares em processos de aprendizagem: uma análise entre 2010-2020. Informação em Pauta, [S. l.], v. 5, n. 2, p. 56–70, 2020. DOI: 10.36517/2525-3468.ip.v5i2.2020.44072.56-70. Disponível em: http://periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/44072. Acesso em: 17 jul. 2024.