Conception of undergraduate nursing students on the practice of health education on first aid

Autores/as

  • Marília Rosa de Oliveira Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.
  • Ana Rita Arrigo Leonel Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.
  • Julliana Helena Montezeli Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.
  • Andréia Bendine Gastaldi Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.
  • Eleine Aparecida Penha Martins Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.
  • Cristiano Caveião Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

DOI:

https://doi.org/10.15253/2175-6783.2015000200003

Palabras clave:

Nursing, Health Education, First Aid.

Resumen

Objective: to present the conception of undergraduate nursing students participating in an integrated project on health education on first aid. Methods: qualitative research conducted at the Universidade Estadual de Londrina with five senior nursing students, participating in the project “Nursing in clinical and surgical urgent and emergency care.” We applied semistructured interviews with content analysis. Results: the following categories emerged: Health education as a facilitator for academic learning; Health education on first aid as a facilitator in the construction of teacher competence in future nurses; Feelings experienced by students when performing health education on first aid. Conclusion: participating in health education enables the consolidation of the teacher competence of nurses advocated by the National Curriculum Guidelines.

Biografía del autor/a

Marília Rosa de Oliveira, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Ana Rita Arrigo Leonel, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Julliana Helena Montezeli, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Andréia Bendine Gastaldi, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Eleine Aparecida Penha Martins, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Cristiano Caveião, Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Universidade Estadual de Londrina. Londrina, PR, Brazil.

Descargas

Publicado

2015-04-04

Cómo citar

Oliveira, M. R. de, Leonel, A. R. A., Montezeli, J. H., Gastaldi, A. B., Martins, E. A. P., & Caveião, C. (2015). Conception of undergraduate nursing students on the practice of health education on first aid. Rev Rene, 16(2). https://doi.org/10.15253/2175-6783.2015000200003

Número

Sección

Research Article

Artículos más leídos del mismo autor/a