To where does the balance?
Parental incentive and gender associated with student performance
DOI:
https://doi.org/10.36517/rcs.51.3.d06Keywords:
intra-school exclusion, parental incentive, genderAbstract
The objective is to create a parental incentive indicator, based on the data from the SAEB 2015 questionnaires applied to the 9th grade and to associate it with the proficiency of public school students in the SAEB 2015 Portuguese Language evaluation, controlling by socioeconomic level and the student's gender. This is quantitative research, using secondary data from the SAEB 2015 questionnaires. The results show that the presence of high parental incentives raises the students' mean results, however, this difference does not compensate for the differences in means when compared to the variable student's gender. Regardless of the degree of parental incentive received, within the same socioeconomic level group, girls perform better in the SAEB 2015 Portuguese Language evaluation than boys.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).