“A little window, a little light at the end of the tunnel”
meanings of being at the university for black quota students
DOI:
https://doi.org/10.36517/rcs.51.3.d05Keywords:
black, quotaholders, universityAbstract
The objective of this paper is to present an analysis of social representations of black quota students on the meaning of their insertions at the Federal University of Viçosa (UFV). As methodological procedure, we conducted sixteen interviews about the trajectories of black quota students from the most diverse undergraduate courses in Viçosa. The research reveals that the dream of studying at a recognized University is of the individual and their respective families. Both, family and student, expect that as a result of their studies, young people may have good jobs and access to material resources that minimize their family members' difficulties. The experiences in the University revealed that she has a deficit humanistic formation and that it would need to promote greater dialogue with the society that surrounds it, like this the presence of these agents can contribute to reflection on the potentialities and limitations of university formation.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).