Living and Interpreting the Social World: what is the use of sociology teaching?
Keywords:
Teaching Sociology, Pedagogy, Citizenship, Critical KnowledgeAbstract
The paper argues that the pedagogically adapted teaching of Sociology, as with other social disciplines (history and geography) or mathematics, starting from primary school, would allow the building of a proper response to the modern demands of education of citizens in democratic societies. It would also make it possible to disseminate among the young a rigorous, interrogative, and critical world view, contributing to a better understanding of the economic market, productive organizations, social stratification, as well as economic, social and cultural inequalities. Knowledge of the existence of social and cultural differences would contribute to the denaturalization of the social world and to the formation of citizens who are subjects of their own actions.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).