Philosophy teaching in an omnilateral human formation perspective

Authors

  • Daniel Oliveira da Silva Instituto Federal de Alagoas - IFAL
  • Fábio Francisco de Almeida Castilho Instituto Federal de Alagoas - IFAL

DOI:

https://doi.org/10.29148/labor.v2i24.44189

Keywords:

Teaching Philosophy. Education. Omnilateral Training. Work.

Abstract

This article, an integral part of a research in development at the Professional Master's level in Professional and Technological Education (ProfEPT), is intended to reflect on the teaching of philosophy from an omnilateral human formation perspective, reflecting on the notions of work as an educational principle and polytechnic education. Bibliographic in nature, the research is approached from three points: the relationship between philosophy and education; work as an educational principle in human formation; and, finally, polytechnic education based on the concept of omnilateral training.

Author Biographies

Daniel Oliveira da Silva, Instituto Federal de Alagoas - IFAL

Discente do Mestrado Profissionalizante em Educação Profissional do IFAL

Fábio Francisco de Almeida Castilho, Instituto Federal de Alagoas - IFAL

Professor de História do Instituto Federal de Alagoas, Campus Marechal Deodoro. Possui graduação em História pela Universidade Federal de São João Del-Rei (UFSJ), mestrado em História pela Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF), doutorado em História pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP) e Pós-doutorado em História pela Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo (FEA/USP). Professor e pesquisador do Mestrado Profissional em Educação Profissional (PROFEPT), Edital n. 02/2017, Rede Nacional, Polo Maceió. Membro dos grupos de pesquisa GEPEPT e GENTELLI. Tem experiência na área de História e Educação Profissional, atuando principalmente nos seguintes temas: Transição da mão de obra, Elites Políticas, Republicanismo, Ensino e elaboração de Produtos na Educação Profissional. 

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Published

2020-12-22

How to Cite

SILVA, Daniel Oliveira da; CASTILHO, Fábio Francisco de Almeida. Philosophy teaching in an omnilateral human formation perspective. Revista Labor, [S. l.], v. 2, n. 24, p. 511–525, 2020. DOI: 10.29148/labor.v2i24.44189. Disponível em: http://periodicos.ufc.br/labor/article/view/44189. Acesso em: 10 may. 2024.

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